logo

Etiquetas:

Autor Tema:  (Leído 1780 veces)

Cẻsar

  • Veterano
  • *****
  • Mensajes: 2048
  • Ubicación: Castellon
  • Wargame rima con Ganarme
    • Ver Perfil
    • Distinciones
Days of Decision II. Generador de escenarios para AE:TK
« en: 16 de Junio de 2016, 16:51:07 »
Ya está lista la versión alfa de Days of Decision II, el generador de escenarios aleatorios para Axis Empires: Totaler Krieg. DoD funciona con TK, con DS o con los el juego combinado en los dos teatros de operaciones. También funciona con o sin Schiffkrieg (la expansión de Darren Kilfara para darle más vidilla a los combates aeronavales.

Se basa en una serie de tablas enlazadas, en las que el resultado de una tirada de dado puede activar eventos, llevarnos a otras tablas o afectar a las siguientes tiradas.

Como muestra de lo que podría ser comenzar una partida con DoD, he generado un escenario, y lo pongo a continuación, mostrando paso a paso el proceso.

Algunos párrafos comienzan con un número entre paréntesis, al que a veces se le suma o resta un uno. Se trata de la tirada de dado que he sacado y el modificador que se aplica, si es el caso.

No voy a tener en cuenta nada referente a Schiffkrieg ni tampoco a DS.

Este post irá medio en inglés y medio en castellano, puesto que en gran parte no es más que un copia y pega del Libro de Tablas y del Libro de Eventos que conforman el sistema DoD. My apologies.

Step 1: The Great War
   1914-1922

◘ Great War Opening Moves Table
(6)-Russian armies sent reeling back all along the line as
revolutionaries subvert command integrity. Paris is besieged in
1914 and falls in 1915. The Western Allies are slow to recover. +1
DRM to Italian Entry Table. +1 DRM to Great War Outcome
Table.

El comienzo no es muy prometedor para las Potencias Aliadas. París es conquistada en 1915, y los ejércitos rusos apenas pueden mantener las posiciones. Se establecen penalizaciones a las tiradas de dados que habrá que hacer más adelante en un par de tablas.

◘ Japanese Entry Table
(1) Seeing the opportunity for gains against Russia, Japan joins the
Central Powers. Place the Japan Central Powers marker in Tokyo.

Como no voy a emplear DS, no haré más caso a nada relacionado con Japón, China, etc.

◘ Turkish Entry Table
(1) In a triumph of British diplomacy, Turkey joins the Entente. Place
the Turkey Entente marker in Ankara. Apply Turkish Cyprus
(®71.10).
   Place the Cyprus Turkish Dependent marker in the TK Ceded Lands Box
   Garrison Unit: Turkey sets up with one additional 0-1-0 garrison
   [Cypr] in Famagusta (TK e1814) upon activation (TK 13.7.1)

Los turcos se arriman al bando que parece perdedor, pero al menos obtienen Chipre.

◘ Italian Entry Table
(3+1=4) Italy sides with the Entente in 1915. Place the Italy Entente marker
in Rome.

Italia sigue el camino de Turquía.

◘ Great War Outcome Table
(5+1=6) Russia collapses from revolution in 1916. Germany succeeds in
propping up her allies long enough for the Kaiserschlacht battles
to win the war in 1917. Central Powers Victory

A pesar del apoyo de Italia y Turquía, las Potencias Centrales ganan la guerra en 1917.
A continuación se siguen los pasos indicados en el apartado correspondiente a este resultado de la WWI


Step 1: Roll with a -1 DRM on the Russian Civil War Table (†1.2).
(3-1=2) Sure Communist victory. Roll with a -1 DRM on the Russia vs.
Independents Table (†1.3).
(1-1=1) A string of Russian military victories over independent regions.
Soviet faction must apply Russian Gain (®62.27) two times.
  [El nivel de Imperio Soviético es el inicial, Russian Union, puesto que
  por ahora no hay ningún otro marcador en Moscú.]
  Elijo: 62.39 Russian Northern Baltics:
  ○ Northern Baltic States is ceded to Russia. Place the appropriate Ceded
  Land marker in the TK Ceded Lands Box. Remove the Baltic States
  Flag marker in Riga (TK e4304).
  If East Prussia is part of Germany when this Creation Event occurs,
  apply German Memelland (®39.24)
  ○ Memelland is ceded to Germany. Place the Memelland Ceded to
  Germany marker in the TK Ceded Lands Box.
  Axis TK Option Card Removal and Addition: This event will cause
  the Axis faction to remove TK card 14 (Demand Memelland) and add
  DoD card TKA-11 (Ribbentrop Diplomacy) during deck building
  (®1.4).
 
  Elijo: 62.26 Russian Finnish Frontier :
  ○ Finnish Frontier is ceded to Russia. Place the Finnish Frontier Ceded
   to Russia marker in the TK Ceded Lands Box.
   Soviet Demand Card Replacement: This event will cause the Soviet
   faction to replace TK card 18 (Demand Finnish Frontier) with a
   different card during deck building (®1.4). See the Deck Building
   Chart

Los comunistas ganan la Guerra Civil en Rusia y de paso toman Riga y Karelia.  

Step 2: Roll on the Victorious Central Powers Table (†1.10).
(3) The Reichstag limits the Kaiser after an international scandal in
the “Polish Affair.” Other Central Powers muddle through. Apply
Constitutional Kaiser (®39.5), German Alsace-Lorraine
(®39.11), and Imperial Navy (®39.30). Roll with a +1 DRM on
the Austro-Hungarian Empire Table (†1.9).

  ○ Constitutional Kaiser (®39.5): Change the current German
    government to Constitutional Kaiser; place the appropriate
   Government marker in Berlin (TK w2825) as a   reminder.
   Ideology: The Axis faction has a Democratic Ideology (®5) on the TK
   map while this event is in effect.
   Axis TK Option Card Replacement and Removals: This event will
   cause the Axis faction to replace TK card 38 (Wacht am Rhein) with a
   different card during deck building (®1.4). The Axis faction must also
   remove cards 30a (New World Order) and 35a (Operation Citadel)
   from its deck.
   Strategic Diversification: If this event is in effect at Final DoD Setup
   (®1.5), the Axis faction may replace the 2 Air Force unit in the TK Axis
   Outbreak of War Conditional Events Box with one of the following units:
     · 2Flsj Helicopter unit
     · KM Surface Fleet unit
     · Type XXI Sub Fleet unit
     · Ural Bomber unit
   If the Axis faction later plays the Production Directive card associated
   with the selected unit, then it will receive the 2 Air Force unit instead
   of that unit upon its first Production Success (TK 15.32) result. Place
   the appropriate Strategic Diversification marker in Berlin as a reminder.
   Design Note: In reaction to a revolution that threatens Germany (and
   with considerable pressure from West), the new Kaiser nominally
   rules Germany as an important figurehead. A series of strong
   Chancellors, however, guide the country by carefully gauging the
   mood of the electorate a German people still feeling inferior and
    seeking their national destiny. With the cooperation of the Prussian
   Junkers and the General Staff, events unfold that lead to a rematch of
   The Great War. During play, treat all references to Hitler as
   references to the Reichstag and Kaiser.

  ○ German Alsace-Lorraine(®39.11):
   Alsace-Lorraine is ceded to Germany. Place the Alsace-Lorraine
   Ceded to Germany marker in the TK Ceded Lands Box.
   Western TK Option Card Replacement: If France is a Western
   Minor Country, this event will cause the Western faction to replace TK
   cards 6a (Maginot Line Completed) and 6b (French Military Reforms)
   with cards TKW-1 (Painleve Line Completed) and TKW-2 (French
   Military Reforms) during deck building (®1.4).
   · Card TKW-1 (Painleve Line Completed) introduces two Line fortress
   units to the Western Force Pool. As in standard TK rules, a Line
   fortress unit must be placed in a hex within France that shares a
   Border with Belgium-Holland or Germany. Only one French unit per
   turn can be converted into a Line fortress (TK 2.3.2.4).
   · Card TKW-2 (French Military Reforms) introduces one Ver fortress
   unit to the Western Force Pool. The Ver fortress unit must be placed in
   Verdun (w3518).
 
  ○ Imperial Navy (®39.30):
   Place the German Imperial Navy marker in Berlin (TK w2825).
   · During Final DoD Setup (®1.5), add the following counters:
   place one German Surface Fleet [HSF] in the Axis Force Pool.
   Marker Removal: Remove the German Imperial Navy marker from
   play after Final DoD Setup (®1.5).

  ○ Austro-Hungarian Empire Table (†1.9)
   (6+1=6) Austria-Hungary expands in the Balkans. Apply Austria-Hungary
   (®15.1), Pro-West (®52.5) to Italy, and Serbia (®63). Proxy
   faction must apply Austro-Hungarian Gain (®15.3).
   
   • Austria-Hungary (®15.1):
    Austria-Hungary becomes a Minor Country. Place Overlays DD-2,
   DD-3, DD-4, and DD-5 on the TK map. Place the Austro-Hungary
   Flag marker in Vienna (TK w3226).
   Territory: At creation, Austria-Hungary’s territory includes those
   areas belonging to Austria, Croatia, Czechoslovakia, Galicia, and
   Hungary. Place the A-H Austria, Croatia, Czechoslovakia, Galicia,
   and Hungary Ceded Land markers in the TK Ceded Lands Box.
   Axis TK Option Card Replacement: This event will cause the Axis
   faction to replace TK card 12 (Demand Czechoslovakia) with DoD
   card TKA-6 (Demand Bohemia) during deck building (®1.4).
   Western TK Option Card Removal and Addition: This event will
   cause the Western faction to remove TK card 12 (Little Entente) and
   add DoD card TKW-4 (Western League) during deck building (®1.4).
   Setup: Austria-Hungary places the following counters upon activation
   (TK 13.7.1):
      •In or adjacent to City and/or Port hexes within Austria-Hungary
      or an A-H Dependent, up to one unit per hex – four 1-1-2 infantry
      [re: 1, 2, 3, 4], five 0-1-2 infantry [re: 5, 6, 7, 10, 11]
      •In owning faction’s Force Pool – one 0-1-2 infantry [Res], one
      Convoy
      •In Delay Box – one 1-1-2 HQ [A], one 1-1-3 cavalry [Exp], one
      1-1-3 mech [Exp], War Economy +1
   Subjugated Dependent: Croatia is a Subjugated A-H Dependent
   subject to possible Partisan Base placement (®9.4).
   Area Table Modification: While this event is in effect, treat any
   result of “Hungary” on the Area Table: Central as “Austria-Hungary.”
   Treat any result of “Austria” on the same table as “Croatia.”
   Partnership Eligible: Austria-Hungary is a potential Partnership
   Country (TK 13.8.5).
   Clarification: Be sure to use the P-marked A-H errata counters
   provided: 1-2-2 HQ [B.], 3-3-3 infantry [AHL], Air Force, and Surf
   Fleet.
   Austro-Hungarian Dissolution: If Austria-Hungary is ever
   conquered, liberated, or named as the subject of the Case Yellow or
   Operation Avalanche Conditional Event, it immediately dissolves into
   its many smaller states. If this happens, remove all A-H counters from
   the game and replace them with the standard counters for Albania,
   Austria, Croatia, Czechoslovakia, Hungary, Rumania, and Serbia
   added as required. These counters are placed wherever A-H counters
   would have been placed by the event that triggered dissolution.
   Exception: If Bohemia has been ceded to Germany, then the rest of
   Czechoslovakia joins Germany after Austro-Hungarian Dissolution.
   Design Note: Even if the Dual Monarchy had managed to emerge
   from the Great War as a victor, the empire itself would still be a
   creaking amalgamation of diverse nationalities seething with
   independence movements.

   • Pro-West (®52.5) to Italy, and Serbia (®63)
   
   • Austro-Hungarian Gain (®15.3)
      ○ Elijo: Austro-Hungarian Serbia (15.6)
      Serbia becomes an Austro-Hungarian Dependent. Place the A-H
      Serbia Dependent marker in the TK Ceded Lands Box.
      Subjugated Dependent: Serbia is a Subjugated Austro-Hungarian
      Dependent subject to possible Partisan Base placement (®9.4).
      Area Table Modification: While this event is in effect, treat any
      result of “Yugoslavia” on the Area Table: Balkans as “Serbia.”

Esto ha sido intenso. Cambia la forma de gobierno en Alemania. El Reichstag limita seriamente los poderes del Kaiser.
Francia cede a Alemania los territorios de Alsacia-Lorena.
El Imperio Austro-Húngaro se extiende por los Balcanes, como una amalgama de nacionalidades: Austria, Croatia, Checoslovakia, Galizia, Hungría y Serbia.
Italia se inclina hacia las potencias Occidentales (se ve que no ha recibido suficiente).
 

Step 4: Check Turkey’s status.
○ If Turkey is an Entente member, roll on the Turkey Defeated
Table (†1.16). Remove the Entente Member marker
(4) Turkey suffers defeats to post-war Western colonialism. Apply
 Lesser Turkish Empire (®71.3)
   This is an Empire Level (®3.1). When Turkey is at this Empire Level,
   the Lesser Turkish Empire marker should be placed near Ankara (TK
   e2412) as a reminder.
   When applying this as a Creation Event, apply Turkish Mosul(®71.22)
      Mosul is ceded to Turkey. Placed the Mosul Ceded to Turkey marker
      in the TK Ceded Lands Box.
      *Clarification*: The Mosul Ceded to Turkey marker is on the back of the
      Iraq Turkish Dependent marker, so if you’re applying this event as a
      result of a Turkish Loss (®71.21), just flip the marker over.
   
   and Turkish Syria (®71.28).
      Syria becomes a Turkish Dependent. Remove Overlay DD-7 if it is on
      the TK map. Remove any Syria Flag marker in Damascus (TK e1716)
      or any Syria Dependent marker in the TK Ceded Lands Box. Place the
      Syria Turkish Dependent marker in the TK Ceded Lands Box.
      Impact on Greater Syria: If Greater Syria exists when this Creation
      Event is applied, Greater Syria will be dissolved (®68.2).
      Colonial Unit: If Turkey activates while this event is in effect, it
      receives one additional 1-1-2 colonial infantry unit [Syr] in the Delay
      Box. If taken as a replacement, this unit can only be placed in
      Damascus (TK e1716) while it is under friendly control.
      Subjugated Dependent: Syria is a Subjugated Turkish Dependent
      subject to possible Partisan Base placement (®9.4).

La URSS y Turquía tienen "niveles de Imperio". Esto es una forma de indicar el número de regiones o territorios que pertenecen al país. A pesar de estar en el bando perdedor, Turquía se hace con Siria y el norte de Iraq.

Step 5: Check Italy’s status.
○ If Italy is an Entente member, roll on the Italy Defeated Table
(†1.21). Remove the Entente Member marker.
(4) Italy saves face in post-war negotiations. Apply Monarchist Italy
(®46.22).
   Place the Monarchist Italy marker near Rome (TK w2522) as a
   reminder of this event. Then check Germany’s current government:
   ○ If the current German government is Imperial Germany or
   Constitutional Kaiser, apply Pro-Axis (®52.5) to Italy.
   (Este evento cancela el Pro-West que había hasta ahora en Roma)
   Activation as a Soviet Minor Country: If Italy is activated as an
   Allied Minor Country and Russia has a Tsarist Russia Government,
   then Monarchist Italy will automatically be a Soviet Minor Country.
   Clarification: This rule is considered a “Priority 1” case on the
   Country Alignment checklist in 13.5. If there is another, conflicting
   Priority 1 case in play that would cause Italy to be Pro-West, continue
   down the Priority checklist to determine Italy’s alignment.

Italia salva la cara en las negociaciones que siguen a la guerra, pero poco más.



Así termina la primera etapa en la generación de un escenario, la que engloba los posibles resultados alternativos de la WWI.

En resumen, han ganado las Potencias Centrales. Alemania tiene un gobierno democrático y ha obtenido un pellizco de Francia y otro de los Estados Bálticos. El Imperio Austro-Húngaro se extiende por los balcanes.

A continuación, "El período de entreguerras, 1922-1936".

   







   
- Mario, si eres un buen general sal y lucha.
- Si eres un buen general, oblígame a luchar aunque yo no quiera.

Blorsh

  • Veterano
  • *****
  • Mensajes: 1001
  • Ubicación: Donostia
  • ¿Hay partida?
  • Distinciones Napoleón de fin de semana Antigüedad (más de 8 años en el foro) Sesiones de Juego (AAR)
    • Ver Perfil
    • Distinciones
Re:Days of Decision II. Generador de escenarios para AE:TK
« Respuesta #1 en: 16 de Junio de 2016, 18:40:27 »
¡Leche!

Pues si que pueden cambiar cosas.

Tal vez lo haga más interesante, si luego queda todo claro para el inicio de la partida, el problema es si luego el tema se lía y no eres capaz de acordarte de las cosas que cambian en cada partida acostumbrado a lo típico.

Pero puede ser interesante si no tiene agujeros.

Gracias César.
Sí, sí, enseguida muevo mis fichas. Estoy pensando.

Cẻsar

  • Veterano
  • *****
  • Mensajes: 2048
  • Ubicación: Castellon
  • Wargame rima con Ganarme
    • Ver Perfil
    • Distinciones
Re:Days of Decision II. Generador de escenarios para AE:TK
« Respuesta #2 en: 16 de Junio de 2016, 18:46:23 »
No hay que acordarse de nada, se va modificando todo (mapa, fichas...) al vuelo y nunca hay que mirar atrás para saber de dónde viene algo o por qué está eso ahí...

Incluso verás que hay sitios que dice "si este evento está en vigor al terminar el proceso de generación de escenario haz tal o cual cosa". Podrías pensar que tendrás que acordarte luego para hacer esa cosa o no hacerla. Pero no es así, al final hay una tabla, una especie de checklist, que vas siguiendo y comprueba todo lo que pueda estar pendiente de hacer.

No puedo seguir hoy con este post, mañana por la mañana lo termino y pongo imágenes, incluso del mapa con las fronteras cambiadas.
- Mario, si eres un buen general sal y lucha.
- Si eres un buen general, oblígame a luchar aunque yo no quiera.

Cẻsar

  • Veterano
  • *****
  • Mensajes: 2048
  • Ubicación: Castellon
  • Wargame rima con Ganarme
    • Ver Perfil
    • Distinciones
Re:Days of Decision II. Generador de escenarios para AE:TK
« Respuesta #3 en: 17 de Junio de 2016, 09:46:02 »
Step 2: Between the Wars
      1923-1936


◘ 1920s Political Climate
(6) US joins and strengthens the League of Nations. Roll on the
Independent Movements Table (†2.1). +1 DRM to Between the
Wars Outcome Table.
   (5) Mid-east muddles. If Turkey’s Empire Level is Lesser Turkish
   Empire or greater, Proxy faction must apply Turkish Loss (®71.21).
      ○ British Cyprus (®21.3) Cyprus becomes a British Dependent.
      Remove any Cyprus Ceded Land marker in the TK Ceded Lands Box.

La primera tirada se hace en la tabla de clima político.
Chipre vuelve a manos británicas.


◘ 1930s Economic Climate
(6)  Steady economic growth helps Germany repay its war debts.
Apply Increase German Government (®39.21). Roll with a +1
DRM on the Naval Arms Race Table (†2.2). +1 DRM to
Between the Wars Outcome Table.
   Pasa de "Constitutional Kaiser" -> "Imperial Germany".
   Change the current German government to Imperial Germany; place
   the appropriate Government marker in Berlin (TK w2825) as a reminder.
   Ideology: The Axis faction has a Totalitarian Ideology (®5) on
   the TK map while this event is in effect.
   Axis Option Card Replacements and Removals: This event will
   cause the Axis faction to replace TK cards 3 (Continuing
   Rearmament) and 38 (Wacht am Rhein) with different cards during
   deck building (®1.4). The Axis faction must also remove cards 30a
   (New World Order) and 35b (Nation, Rise Up!) from its deck.
   Imperial Navy: If Imperial Germany is in effect at Final DoD Setup
   the Axis faction must replace the 2 Air Force unit in the TK Axis
   Outbreak of War Conditional Events Box with the KM Surface Fleet unit.
   Clarification: If German Naval Resurgence (®39.25) is also in effect,
   apply that event before applying this one.
   If the Axis faction later plays card 47 Production Directive: Kriegsmarine
   Z-Plan, it will receive the 2 Air Force unit instead of the KM Surface
   Fleet upon its first Production Success: Z-Plan (TK 15.32) result.
   Design Note: The new Kaiser rules Germany largely by whim, and
   without a strong Chancellor to guide him, he has continued to assert
   himself into European affairs to the dismay of Germany’s neighbors.
   During play, treat all references to Hitler as references to Kaiser,
   either the aging Wilhelm II or his eldest son, Friedrich Wilhelm.

   ○ Naval Arms Race Table (†2.2)
   (2+1=3) Germany successfully petitions for admittance to naval talks in
   1932, prompting French outrage. Apply German Naval Resurgence (®39.25).
   · Place the German Naval Resurg marker in Berlin (TK w2825). During
   Final DoD Setup (®1.5), the Axis faction must replace the Type VII
   Sub Fleet in the Outbreak of War Conditional Events Box with the RM
   German Surf Fleet.
   Clarification: Apply this event before any “Strategic Diversification”
   changes performed by a Constitutional Kaiser (®39.5) or Democratic
   Germany (®39.6)
   Marker Removal: Remove the German Naval Resurg marker from
   play after Final DoD Setup (®1.5).

En el apartado político, el Kaiser se cansa de la burocracia y decide avanzar hacia una forma de gobierno más directa y personal. Además impulsa la armada alemana.
   
◘ Between the Wars Outcome Table
(2+1=3) Popular Fronts and nationalist movements take to the streets,
cause troubles. ◙ Agitation

El clima general durante este período es de "agitación". A continuación se muestran los pasos que se deben dar en este caso.


• Step 1: Roll with a -1 DRM on the Gains & Losses Table (†2.4) for
Austria-Hungary and Turkey.
   ○ (1-1=1) Darkness gathers. Proxy faction must apply [AH] Loss.
   La facción que aplica el evento elige -> Serbia (®63)
      Serbia becomes a Minor Country. Remove all Yugoslavian counters
      from the game. Place Overlay DD-5 on the TK map. Place the Serbia
      Flag marker in Belgrade (TK e2802).
      Setup: Serbia has five 0-1-2 infantry [Res, re: 1, 2, 3, 4] to be
      placed upon activation (TK 13.7.1).
      Area Table Modification: While Serbia is in effect, treat any
      result of “Yugoslavia” on the Area Table: Balkans as “Serbia.”

AH pierde de nuevo Serbia. Turquía no resulta afectada (no lo anoté, pero el efecto fue "No result" o algo así).

• Step 2: Roll on the [Current] Russian Government Table (†2.5,
†2.6, or †2.7).
(5) Tiro en la tabla de Rusia comunista.
   The Comintern carries the struggle to other countries. Soviet
   faction must apply either Comintern Committees (®62.4) or
   Russian Intelligence (®+62.31).
   Com. Committees: Add one Partisan Base marker to the TK Soviet
   Outbreak of War Conditional Event Box. This marker is placed in the
   Delay Box when that event is applied.

La URSS añade una base de partisanos al evento Outbreak of War. Con las reglas modificadas de DoD, estas bases también se pueden colocar en "regiones subjugadas", que a diferencia de los marcadores de "ceded land" muestran un puño cerrado para recordar que no se han anexionado de forma pacífica y consensuada.

• Step 3: Roll with a -1 on the [Current] German Government Table
(†2.8, †2.9, †2.10, †2.11, or †2.12).
   (4-1=3) An era of relative tranquility and stability. No Result.
 
• Step 4: Roll on the Western Preparation Table (†2.13).
(1) Western leaders continue in deep denial over cataclysm to come.
Proxy faction must apply either Unprepared Britain (®21.30) or
Unprepared France (®38.25).
   Unprepared Britain (®21.30): place the Unprepared Britain marker
   in London.
   If the Unprepared Britain marker is in London during Final DoD
   Setup (®1.5), move the marker to the Western Their Finest Hour
   Conditional Events Box. When that Conditional Event is triggered (TK
   16.3.3), place only the Unprepared Britain marker in the Delay Box –
   do not place the other British units at this time.
   When the Unprepared Britain marker is removed from the Turn Track,
   remove it from play and place the remaining Western Their Finest
   Hour counters in the Delay Box.

Churchill va pregonando sin descanso que se acerca otra gran guerra y que el Reino Unido debería estar preparado pero nadie le hace el más mínimo caso.

• Step 5: Roll on the European Popular Movements Table (†2.14).
(5) Armenians, Azerbaijanis, and Georgians renew old rivalries.
Apply Caucasian Civil War (®29.4).
   If Caucasus is not a Minor Country: The Proxy faction must apply
   Russian Loss (®62.36). If Free Caucasus (®27.3) can be selected to
   fulfill this event, it must be selected.
      Caucasus becomes a Minor Country. Place Overlay DD-9 on the TK
      map. Place the Caucasus Flag marker in Tiflis (TK e2821).
      Territory: At creation, Caucasus includes the Regions of Armenia,
      Azerbaijan, and Southern Region. Place the Caucasian Armenia,
      Azerbaijan, and Southern Region Ceded Land markers in the TK
      Ceded Lands Box.
      Soviet TK Option Card Addition and Replacement: During deck
      building (®1.4), this event will cause the Soviet faction to add DoD
      card TKS-1 (Ostland Pact). It will also cause the Soviet faction to
      replace TK card 19 (Demand Turkish Frontier) with a different card.
      See the Deck Building Chart.
      Setup: Caucasus has two 1-1-2 infantry [re: Geo, SR], three 0-1-2
      infantry [Res, re: Arm, Az], and one 1-1-3 cavalry [Exp] to be placed
      upon activation (TK 13.7.1). Exceptions:
         · If Armenia exists as a separate Minor Country, remove the
         Caucasian Arm infantry unit from play.
         · If Azerbaijan exists as a separate Minor Country, remove the Az
         infantry unit from play.
         · If Southern Region is not part of Caucasus, remove the SR
         infantry unit and Exp cavalry unit from play.
      Subjugated Regions: Armenia and Azerbaijan are Subjugated
      Regions subject to possible Partisan Base placement (®9.4).
      If Armenia becomes a Minor Country, immediately remove the
      Caucasian Arm infantry unit from play. Likewise, if Azerbaijan
      becomes a Minor Country,  immediately remove the Caucasian Az
      infantry unit from play.

El Caúcaso se independiza y se anexiona por la fuerza Armenia y Azerbayán.

• Step 6: Axis faction must apply German Diplomacy (®39.16).
   Tirada en los Balcanes: (3) Rumania.

Por último, Rumanía recibe un marcador Pro-Axis

Esta es la imagen del mapa en este momento:


Como es normal, está vacío y no hay mucho que ver... Pero atención a las fronteras de Serbia y Croacia donde antes estaba Yugoslavia, o a las de el Caúcaso, con capital en Tiflis. En el recuadro de ceded landas ya no queda más sitio (aunque el primer marcador es un error, Iraq es un país menor, no está cedido a nadie).

No hay ningún país con guerra civil, ya que España no lo es automáticamente; si no sale en alguna tabla pues nada (en otra intentona me salió que España era directamente comunista, igual que Alemania, mientras Rusia estaba gobernada por el Zar y UK era fascista). Hay otros países que podrían estar en guerra civil, pero en este caso, no hay ninguno.

Si se quiere jugar desde 1937, ya está casi todo listo. Si se quiere empezar en el 39  habría que hacer una tercera etapa con tiradas en nuevas tablas. Pero esta etapa todavía no está lista y no se inlcuyen las tablas en la versión alfa.

Para comenzar en el 37, quedaría llevar a cabo una serie de pasos:

◘ Elegir bando o repetir: Una opción que se recomienda para jugar DoD es no elegir bando hasta después de terminar este proceso. La gracia es que en los momentos en los que hay que elegir entre distintas opciones para una potencia (por ejemplo un territorio que anexionarse entre una lista de varias posibilidades) no sabes si esa potencia la controlarás tú o uno de tus oponentes. Además, tras terminar todo el proceso, si alguno de los jugadores lo veta, se descarta y se empieza de nuevo.

◘ Formar los mazos: Hay una tabla que se va siguiendo en la que se consulta si se cumplen distintas situaciones. Si la respuesta es sí, se cambian ciertas cartas de los mazos de alguna potencia.

Muestra de la tabla para construir los mazos:


Ejemplo de carta cambiada: Como no existe Chechoslovaquia, se cambia esa carta por la de Bohemia.


◘ Se comprueba si determinadas naciones (Francia, Italia, Austria-Hungría, Polonia y Ucrania) han alcanzado un estado de Expansión o de Dominancia, según el número de marcadores de territorios cedidos que tengan.

A-H necesita 6 marcadores para "Expansión" y solo tiene cinco; el resto de naciones tampoco llegan. La implicación de ésto es aumentar el pool de tropas de estos países cuando son activados.

◘ Se retiran del mapa los marcadores que ya no hagan falta, se determina el número y tipo de unidades, que tendrá cada potencia o nación al comenzar el juego y ya se puede empezar.

Disclaimer (o sea, desclamación): No tengo apenas idea de cómo va todo esto, y por supuesto nunca he jugado una partida de DoD. Tengo bastantes dudas de reglas (y ni siquiera las he leído todas) y he encontrado algunas que claramente están mal -por ser una versión alfa-. Solo pretendo con este hilo dar una idea de lo que será DoD cuando esté terminado.
- Mario, si eres un buen general sal y lucha.
- Si eres un buen general, oblígame a luchar aunque yo no quiera.

elister

Re:Days of Decision II. Generador de escenarios para AE:TK
« Respuesta #4 en: 20 de Junio de 2016, 13:23:51 »
Hola Cesar.

¿Puedes poner la página en donde se encuentra el Generador de Escenarios? No la encuentro.

Saludos.

Cẻsar

  • Veterano
  • *****
  • Mensajes: 2048
  • Ubicación: Castellon
  • Wargame rima con Ganarme
    • Ver Perfil
    • Distinciones
Re:Days of Decision II. Generador de escenarios para AE:TK
« Respuesta #5 en: 20 de Junio de 2016, 14:17:41 »
No está disponible para descarga de momento en ningún sitio;

Solo es una versión alfa y la tiene Thomas Prowell en una carpeta compartida de dropbox. Creo que la única forma de hacerte con ella de momento es pedirle directamente a T. Prowell que te de acceso a su carpeta.
- Mario, si eres un buen general sal y lucha.
- Si eres un buen general, oblígame a luchar aunque yo no quiera.

elister

Re:Days of Decision II. Generador de escenarios para AE:TK
« Respuesta #6 en: 30 de Junio de 2016, 14:09:34 »
Otra pregunta Cesar.

¿Existe versión en vassal de esta ampliación?

Cẻsar

  • Veterano
  • *****
  • Mensajes: 2048
  • Ubicación: Castellon
  • Wargame rima con Ganarme
    • Ver Perfil
    • Distinciones
Re:Days of Decision II. Generador de escenarios para AE:TK
« Respuesta #7 en: 30 de Junio de 2016, 16:18:26 »
Aún no. Por ahora sólo cyberboard.
- Mario, si eres un buen general sal y lucha.
- Si eres un buen general, oblígame a luchar aunque yo no quiera.