You can cast spells anytime during your turn.So, yes, if you draw a Door card, have the corresponding Key card in your hand and at least 7 (or 9 with the variant) cards in the discard pile, you could cast the Parallel Planning spell, swap the two Goal cards, and discard the Key card to get the door.In a two-player game, the victory condition stays the same. You make one row of 8 Goal cards: it is not important who gets which Door when, as long as the order of the Goal cards is respected, and each player has one Door of each color at the end.
In a 2-player game, for phase 1 you have the choice between two possibilities: play or discard (as in the solo game). However, if you chose to discard, you may now also swap a card from your Personal resource with a card from the Shared resource.You can not swap without discarding –but you can discard and not swap.
Si la carta que he jugado hace que tenga el trío ... busco la puerta de ese color, la recojo y ¿ que hago con las cartas que hay en el limbo, las cartas que tengo en la mano y las cartas que hay en la mesa ?
Además, las 3 cartas con las que he conseguido la puerta ... ¿ se descartan o se van al limbo o se quedan en la mesa ?
La misma pregunta ... ¿ las cartas que hay encima de la mesa y las del limbo se mezclan ?
EDITO: Y la carta de llave se puede descartar para activar una profecía, bastante util para prevenir las pesadillas (a1q luego se acumulan)
robo carta, sale pesadilla, uso llave, con lo cual, se me quedan 3 cartas en la mano ... ¿ cómo actúo, robando 2 cartas y actuando o robando 1 y luego otra ?:Supongamos que tengo las 3 cartas y me salen una pesadilla y una llave ... Si he cogido las 2 cartas para rellenar las 3 de mi mano, puedo utilizar la llave para anular la pesadilla. Sin embargo, si cojo primero la pesadilla y ésta actua, aún no tengo la llave ... ¿ me entendeis ?