De las reglas propias del escenario de Talavera.
Special Rules
• The French gain 1 Temporary Victory Banner at the start of the turn for each Cerro De Medellin hill hex occupied.
• The French gain 2 Temporary Victory Banners at the start of the turn if enemy units do not occupy both redoubt hexes.
• The French gain 1 Temporary Victory Banner at the start of the turn for each building hex occupied.
• The Allies gain 1 Temporary Victory Banner at the start of the turn if no French units occupy any Cerro De Medellin hill hexes. The Allies start with 1 Victory Banner.
• The Allies gain 1 Temporary Victory Banner at the start of the turn if no French units occupy any town hexes in Talavera. The Allies start with 1 Victory Banner.
De las reglas de la exp 5.
Temporary Victory Banner Objective Hex (Turn Start)
The Victory Banner in this objective hex is gained when a unit of the appropriate side occupies the hex at the start of its turn.
If the unit vacates the hex for any reason (movement, retreat or elimination) during its own turn or during the opponent’s turn, the Victory Banner is immediately lost.
Los puntos temporales van perdiendose si te quitan el objetivo o sales de el. No son acumulativos cada turno.
Digamos... que los mantienes si al principio del turno tienes el objetivo. Si no lo tienes, pierdes el banderin de PV. Los aliados empiezan con 2 PV, porque no hay franceses en ninguna montaña de Cerro De Medellin (10 montañas) ni en ninguna de las 3 ciudades de Talavera.
Cuando cualquier tropa francesa ha entrado en 2 ciudades de Talavera, al principio de su turno el jugador francés obtiene 2 PV por esas 2 ciudades ocupadas, y le quitas uno al Aliado, pero mantendrias el de los cerros de Medellin. Asi vas quitando y poniendo con todos, incluidos los redoubt hexes donde esta la artilleria aliada (2 Field Works).